Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΜΑΡΑΘΟΚΑΜΠΟ


Νίκος Παπαβασιλείου, Τάκης Διαμαντίδης, Αλέξανδρος Ξάνθος

Το Σάββατο  25 Οχτώβρη συνδιοργανώσαμε μαζί με τις οργανώσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και της "Αριστερής Αντιιμπεριαλιστικής Συνεργασίας" Αντιφασιστική Εκδήλωση- Συζήτηση στον Μαραθόκαμπο της Σάμου. Ενώ συμμετείχαν το "Ανταλακτικό Χαριστικό Παζάρι" και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μαραθοκάμπου 
Εισηγητές ήταν οι Αλέξανδρος Ξάνθος, ΣΥΡΙΖΑ,Βαγγέλης Κλουκιώτης, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Νίκος Παπαβασιλείου "Αριστερή Αντιιμπεριαλιστική Συνεργασία" 
Πριν την Συζήτηση έγιναν προβολές σχετικού υλικού ενώ ακολούθησε γλέντι με την συμμετοχή ερασιτεχνικού λαϊκού σχήματος. Θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλες ανάλογες κοινές εκδηλώσεις σε άλλα σημεία του νησιού μας.

 Ακολουθεί απόσπασμα από την Εισήγηση: «Η γέννηση του φασισμού στην ιστορία και οι σημερινές εκφάνσεις του σε συνθήκες οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα της Ενωμένης Ευρώπης». Αλέξανδρος Ξάνθος, αρχαιολόγος, μέλος Συντονιστικού  Ο.Μ. Πυθαγορείου του ΣΥΡΙΖΑ

" Είναι βάσιμη η αντίληψη που θεωρεί ότι τόσο ο φασισμός των Ιταλών φασιστών όσο και ο ναζισμός των Γερμανών εθνικιστών λειτούργησαν σταθεροποιώντας της κυριαρχία του καπιταλισμού και της αστικής τάξης των χωρών αυτών. Συνέτριψαν τις εργατικές συλλογικότητες των χωρών του (σωματεία, συνδικάτα, κόμματα), κατέστειλαν με ωμή βία τις απεργίες των εργαζομένων των χωρών αυτών και τελικά αποκατέστησαν την τάξη υπέρ της καπιταλιστικής κυριαρχίας.
 Ο φασισμός γεννήθηκε μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου στην Ιταλία από τον Μπενίτο Μουσολίνι το 1919 χωρίς ακόμα ν΄ αποτελεί δόγμα ή να προσδιορίζει κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα.Ο Μουσολίνι ίδρυσε την οργάνωση Fasci di Compattimento στο Μιλάνο στις 13 Μαρτίου 1919 και αρχικά, τα πρώτα λίγα μέλη ήταν πρώην στρατιώτες που ήταν δυσαρεστημένοι από την έκβαση του πολέμου. Το 1921 ιδρύθηκε το Εθνικό Φασιστικό Κόμμα και εκλέχθηκε στην βουλή των Αντιπροσώπων, αμέσως το επόμενο έτος επήλθε το χάος όταν φασιστικές ομάδες άρχισαν να καταλαμβάνουν διάφορα δημόσια κτήρια. Όταν οι αρχηγοί του σοσιαλιστικού κόμματος κήρυξαν απεργία, ο Μουσολίνι απαίτησε από την κυβέρνηση να την διακόψει απειλώντας ότι οι φασίστες θα έκαναν Πορεία προς την Ρώμη. Ο Βίκτωρ Εμμανουήλ Γ΄ φοβούμενος την αναταραχή και τον εμφύλιο παρέδωσε την εξουσία στον Μουσολίνι η οποία επισκιάστηκε τελικά από την Πορεία στην Ρώμη.Ο Ναζισμός ή Εθνικοσοσιαλισμός είναι μορφή φασισμού που ενσωματώνει τον ρατσισμό και τον αντισημιτισμό.......
Tη βάση και τη μαγιά για τη συγκρότηση και τη δημιουργία του ναζιστικού κινήματος αποτέλεσε μια συμμαχία βιομηχάνων , τραπεζιτών, παλιών γαιοκτημόνων (γιούγκερς), στρατοκρατών και μεσοαστών. Οι ναζί, για να προσεταιριστούν το προλεταριάτο της Γερμανίας, επικαλέστηκαν το σοσιαλισμό και υπέκλεψαν συνθήματα και ιδέες, αφού ο σοσιαλισμός παρέμενε δημοφιλής στους κόλπους της εργατικής τάξης.Τα Freikorps παραστρατιωτικές οργανώσεις κρούσης, που κάλυψε και χρηματοδότησε η κυβέρνηση των σοσιαλδημοκρατών  αποτέλεσε τη βάση που πάνω της στηρίχτηκε η δημιουργία των ναζιστικών ταγμάτων εφόδου (SA)........
 Οι σημερινές συνθήκες κοινωνικής κρίσης παρομοιάζουν με την οικονομική κρίση του Μεσοπολέμου
Φαινόμενο της συμπίεσης των μικροαστικών-μικρομεσαίων μερίδων.
Ο νεοναζισμός, όπως το κόμμα της "Χρυσής Αυγής", γίνεται το πολιτικό απάγκιο της αγανακτισμένης μικροαστικής τάξης που χάνει τα προνόμια που είχε συνηθίσει να εισπράττει και βρίσκεται ξαφνικά σε διαδικασία προλεταριοποίησης. Αλλά και οι εργάτες που είχαν κατακτήσει ένα επίπεδο ζωής πλήττονται από την ανεργία, την δραματική μείωση των μισθών τους βλέπουν ως εύκολο εχθρό τους ξένους εργάτες. Ο μετανάστης ως αδύναμος κρίκος της ευρωπαϊκής και κατ’ επέκταση ελληνικής κοινωνίας γίνεται ο εύκολος στόχος-το εξιλαστήριο θύμα του απολίτικου αλλά εξαγριωμένου αγανακτισμένου ανθρώπου  που φοβάται να τα βάλει με τους αντιπροσώπους του κατεστημένου και με το ίδιο το ταξικό κοινωνικό σύστημα. Ο μετανάστης εισπράττει τον κοινωνικό-ταξικό ανταγωνισμό και καταλαμβάνει τη θέση του θύματος όπως π.χ. οι Εβραίοι στο παρελθόν.Η "Χρυσή Αυγή" μπορεί να θεωρηθεί απόρροια της αδυναμίας αλλά πιθανώς και ηθελημένης, στρατηγικής διαχείρισης του ζητήματος από την καθεστηκυία τάξη:  Τέτοιο συμπέρασμα προκύπτει από  α) την αγνόηση από τις κομματικές «ελίτ», β) την τροφοδότηση από τον καθωσπρέπει λόγο των ΜΜΕ και κυρίως γ) την απενοχοποίησή της από μια συνολικά διαπιστωμένη ακροδεξιά μετατόπιση, μεγάλου μέρους του αστικού πολιτικού κόσμου. Βλέπε την διαπόμπευση των οροθετικών γυναικών από τον "σοσιαλιστή" Λοβέρδο.Γύρω από τη στρατιωτική πειθαρχία και τον «Οδηγητή (Φύρερ)» συσπειρώνεται απενοχοποιημένη η κλασική βασιλοχουντική δεξιά όπως είναι γνωστή αλλά στην πιο ακραία μορφή που δεν είχε εκδηλωθεί χρόνια. Η Χ.Α. συνέβαλε στην απενοχοποίηση του δωσιλογισμού, του ταγματασφαλιτισμού κ.ο.κ.Η Χ.Α. συγκέντρωσε υψηλά ποσοστά σε περιοχές όπου υπήρξαν αυξημένες πολώσεις από τον Εμφύλιο όπως π.χ. στη Μάνη, Μεσσηνία κ.α."
Βαγγέλης Κλουκιώτης, Ν. Παπαβασιλείου, Τ. Διαμαντίδης






H Κινητοποίησή μας στο Αεροδρόμιο (φωτορεπορτάζ)

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Δελτίο Τύπου 22/10/2014

STOP ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΑΜΟΥ
ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΙΤΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ 
Η διαδικασία παραχώρησης σε ιδιώτες του Κρατικού Αερολιμένα Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος», μαζί με άλλους 13 περιφερειακούς για 40 χρόνια (με δυνατότητες επέκτασης της σύμβασης για άλλα 10), αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου. Σύμφωνα δε με δημοσιεύματα στους όρους παραχώρησης περιλαμβάνεται και ένα «περιφερειακό ειδικό τέλος», που θα πληρώνουν οι επιβάτες και το οποίο στην ουσία θα χρηματοδοτεί τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των αεροδρομίων, χωρίς καμία επιβάρυνση του ιδιώτη «επενδυτή».
Πρόκειται για καταστροφική επιλογή πολλαπλά επιζήμια για την τοπική ανάπτυξη, την οικονομία και την κοινωνία. 
Η εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας (η οποία μάλιστα πραγματοποιείται έναντι πολύ χαμηλού τιμήματος), συνιστά ιδεολογική εμμονή και όχι ανάγκη. 
Τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν δημιουργηθεί με τα χρήματα του λαού, διαδραματίζουν πρωτεύοντα οικονομικό ρόλο λόγω της συμβολής τους στον τουρισμό και τη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν καταλυτικά στην κοινωνική συνοχή αφού τα περισσότερα βρίσκονται σε νησιά. 
Τα έσοδα που εξαγγέλλει το ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση είναι κατά πολύ λιγότερα από τα καθαρά έσοδα των κρατικών αεροδρομίων, ενώ από την εκμετάλλευση των αεροδρομίων από τα ιδιωτικά μονοπώλια θα προκύψει απώλεια των εσόδων που συνεισέφεραν στον κρατικό προϋπολογισμό (π.χ. υπερπτήσεις) και θα αυξηθούν τα τέλη και τα ναύλα, όπως έχει αποδείξει η διεθνής εμπειρία. 

Απειλούνται ακόμα και οι θέσεις εργασίας σε μια εποχή μεγάλης ανεργίας αφού δεν υπάρχει δηλαδή ρητή δέσμευση υποχρέωσης για διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας,
Ειδικά  ο Κρατικός Αερολιμένας Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»  έχει πρόσφατα ανακαινιστεί με χρήματα του ελληνικού λαού για την βελτίωση της επικοινωνίας των πολιτών του νησιού με τον «έξω κόσμο», διαθέτει χώρους που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την προβολή του νησιού και τον πολιτισμό κι έχει βαρύνουσα θέση στην εθνική άμυνα και ασφάλεια. Ας μην ξεχνούμε την χρήση του αεροδρομίου μας και από την Πολεμική Αεροπορία. 
Η Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΣΑΜΟΥ ΚΑΛΕΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ  ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ  26 ΟΚΤΩΒΡΗ. 11.30 π.μ. ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ  ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΜΑΣ  


Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΑΜΟΥ


Η Α. Καλογερή και άλλοι 15 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εναντιώνονται στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων

Την αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στις διαδικασίες παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων υπογραμμίζουν 16 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.
Οι βουλευτές σημειώνουν ότι η διαδικασία παραχώρησης για 40 χρόνια (με δυνατότητες επέκτασης της σύμβασης για άλλα 10 έτη) των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.
Καταγγέλλουν ότι «η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων που προωθεί η συγκυβέρνηση δεν συνιστά τίποτα άλλο παρά παραχώρηση σε ιδιώτες της περιουσίας που έχει δημιουργηθεί με τα χρήματα του λαού, χωρίς κανένα όφελος για το ελληνικό Δημόσιο». Επίσης ότι «τα έσοδα που εξαγγέλλει το ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση είναι κατά πολύ λιγότερα από τα καθαρά έσοδα των κρατικών αεροδρομίων, ενώ από την εκμετάλλευση των αεροδρομίων από τα ιδιωτικά μονοπώλια θα προκύψει απώλεια των εσόδων που συνεισέφεραν στον κρατικό προϋπολογισμό (π.χ. υπερπτήσεις) και θα αυξηθούν τα τέλη και τα ναύλα, όπως έχει αποδείξει η διεθνής εμπειρία».
Οι βουλευτές επικαλούνται και δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία στους όρους παραχώρησης περιλαμβάνεται και ένα «περιφερειακό σπατόσημο», το οποίο στην ουσία θα χρηματοδοτεί τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των αεροδρομίων, χωρίς καμία επιβάρυνση του ιδιώτη «επενδυτή». Ταυτόχρονα, οι ερωτώντες επισημαίνουν τον κίνδυνο αν γειτονικά αεροδρόμια παραχωρηθούν εν είδει πακέτου, κάποια από αυτά να έχουν εποχιακή χρήση, να υποβαθμιστούν ή να κλείσουν.
Οι 16 βουλευτές καταλήγουν ρωτώντας:
  1. Ποια αναγκαιότητα εξυπηρετεί η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων;
  2. Ισχύουν τα δημοσιεύματα για επιβολή περιφερειακού «σπατόσημου»;
  3. Ποια οφέλη προβλέπει η κυβέρνηση ότι θα προκύψουν α) για τους επιβάτες;, β) για τις τοπικές οικονομίες;, γ) για τον κρατικό προϋπολογισμό;
  4. Με ποιο τρόπο σκοπεύει η κυβέρνηση να καλύψει το κόστος λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν; Επίσης, με ποιο τρόπο σκοπεύει να καλύψει την επιδότηση των «άγονων» δρομολογίων, τα οποία δεν θα επιδοτούνται απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό;
  5. Τι εγγυήσεις προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης ώστε:
  • Να μην κλείσει κανένα περιφερειακό αεροδρόμιο;
  • Να μην ελαστικοποιηθούν οι εργασιακές σχέσεις όσων απασχολούνται σε αυτά;
  • Η συντήρηση, ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη των αεροδρομίων να βαρύνουν αποκλειστικά των ιδιώτη;
  • Να πληρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας ανεξαρτήτως κόστους;
  • Να διασφαλίζεται η τήρηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στο ακέραιο;
  • Να υπάρξει δικλείδα ασφαλείας η οποία δεν θα επιτρέπει στον ιδιώτη να ξεπερνά τον μέσο όρο των χρεώσεων των ανταγωνιστικών αεροδρομίων, που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή;
Σημειώνεται ότι οι ερωτώντες βουλευτές είναι οι Γιάννης Ζερδελής, Δημήτρης Γάκης, Νίκος Συρμαλένιος, Γιάννης Αμανατίδης, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, Τάσος Κουράκης, Σταύρος Κοντονής, Στέφανος Σαμοΐλης, Μαρία Τριανταφύλλου, Γιώργος Βαρεμένος, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Αγνή Καλογερή, Ιωάννα Γαϊτάνη, Μαρία Κανελλοπούλου και Λίτσα Αμμανατίδου

όλη η ερώτηση εδώ:

ΟΙ Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ Σάμου και Λέσβου για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων Λέσβου και Σάμου και ίσως Λήμνου και Χίου


Σήμερα Παρασκευή 10-10-2014 αναμένεται το ΤΑΙΠΕΔ να ανοίξει τις δεσμευτικές προσφορές για τα Περιφερειακά Αεροδρόμια. 
 Τα σχήματα που θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές είναι: Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ-Zurich Airport, Fraport - Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d' Azur και η Advent International. Παραχωρούνται δύο ομάδες, από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια των Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου. 
Όπως έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, αυτό το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δεν θα το αναγνωρίσουμε ως αυριανή κυβέρνηση. Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ Σάμου και Λέσβου θα αντισταθούμε σε αυτή τη διαδικασία καλώντας όλους τους νησιώτες σε κινητοποιήσεις. 
Ο λαός των νησιών μας έχει βιώσει στο πετσί του τι σημαίνει απελευθέρωση και αποκρατικοποίηση μετά την πώληση της Ολυμπιακής και τη δήθεν απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που έχει εκτινάξει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων και έχει κάνει την επαφή μας με τον «έξω κόσμο» πραγματική περιπέτεια. Όπως έχει αποδείξει η ιστορία των αποκρατικοποιήσεων σε διεθνές επίπεδο, ως πολίτες μόνο ωφελημένοι δεν θα βγούμε. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αυξηθεί το κόστος χρήσης των αεροδρομίων οδηγώντας σε μεγάλες αυξήσεις και στα εισιτήρια αλλά και στις άλλες υπηρεσίες. 
Το έχουμε δει αυτό ήδη με όλα τα «αυτοχρηματοδοτούμενα έργα», όπως για παράδειγμα με τα διόδια στις εθνικές οδούς. 
Οι ιδιώτες για να επενδύσουν θέλουν να έχουν σημαντική κερδοφορία από τα αεροδρόμια της Σάμου και της Μυτιλήνης, ώστε «να αποσβέσουν» την επένδυση και να έχουν έπειτα «ελκυστικά» κέρδη, που δεν θα τα έχουν αλλού. Ποιος θα το πληρώσει αυτό; Φυσικά ο υπερφορολογημένος και οικονομικά εξαθλιωμένος λαός, τον οποίο προσπαθούν να τον παραπλανήσουν ότι με την πώληση της δημόσιας περιουσίας θα μειωθεί το βασανιστήριο που υφίσταται, ενώ στην πραγματικότητα και αυτό το σκέλος των μνημονίων του φορτώνει βάρη εις το διηνεκές. 
 Δεν πρέπει να επιτρέψουμε την παράδοση του δημόσιου πλούτου στα χέρια μιας ολιγαρχίας, που ειδικά για εμάς τους νησιώτες μεταφράζεται σε πλήρη εξάρτηση όσον αφορά το θεμελιώδες δικαίωμά μας να μετακινούμαστε ελεύθερα. Ο κοινωνικός αποκλεισμός και ο περεταίρω οικονομικός μαρασμός που προδιαγεγραμμένα μας επιφυλάσσουν πρέπει να απαντηθεί μαζικά και συλλογικά από τους ίδιους του πολίτες. 

 Οι Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Σάμου και Λέσβου

Συνέντευξη σ. Ζώη Πεπέ στην Σαμιακή TV


Το μέλος της Κ.Ε. και της επιτροπής προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ σ. Ζώης Πεπές, μίσησε στις 6/10/14 στο Βαθύ της Σάμου, καλεσμένος από την τοπική Ο.Μ. για το οικονομικό πρόγραμμα του κόμματος. Στα πλαίσια της επίσκεψής του έδωσε συνέντευξη στην εκπομπή ΕΠΙΚΑΙΡΑ της ΣΑΜΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ και τον δημοσιογράφο Μ. Σβαρνιά