Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ν. Ε. ΣΑΜΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ν. Ε. ΣΑΜΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑΗ ιστορική απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να απευθυνθεί στον Ελληνικό λαό για να αποφασίσει ο ίδιος για το μέλλον της χώρας, βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με την εμβληματική αποστροφήτου λόγου του πρωθυπουργού, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων:«Δεν πρόκειται να διαπραγματευτούμε την ιστορία μας. Δεν πρόκειται να διαπραγματευτούμε την περηφάνεια και την αξιοπρέπεια αυτού του λαού. Είμαστε σάρκα από τη σάρκα του λαού. Ερχόμαστε μέσα από τις σελίδες της ιστορίας αυτού του λαού και γι’ αυτό θα τον υπηρετήσουμε μέχρι τέλους. Είμαστε κάθε λέξη από το Σύνταγμα αυτής της χώρας» .
Για πέντε ολόκληρους μήνες η κυβέρνηση διαπραγματεύτηκε με σθένος και υπομονή, επιδιώκοντας, στο πλαίσιο της ευρωζώνης και των κανόνων της, μια συμφωνία συμβατή με τη λαϊκή εντολή για τερματισμό της πολιτικής της λιτότητας των μνημονίων, που εξαθλιώνει την κοινωνία και υπονομεύει το μέλλον.
Διαπραγματεύτηκε με ειλικρίνεια και καλή πίστη. Εξάντλησε κάθε περιθώριο για συμβιβασμούς και υποχωρήσεις, ενδεχομένως και πέρα από τα όρια των πολιτικών και ιδεολογικών της αντοχών.
Αντιμετώπισε πιέσεις, απειλές, εκβιασμούς και λοιδορίες. Από την πρώτη στιγμή, εφαρμόστηκε ένα κυνικό σχέδιο οικονομικού στραγγαλισμού της χώρας. Αποδείχτηκε, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι σκοπός των δανειστών, δεν ήταν η επίτευξη συμφωνίας, αλλά η ταπείνωση και η ανατροπή της κυβέρνησης, σε απόλυτη σύμπνοια και συντονισμό με τους ντόπιους συνεργάτες των δανειστών στην πολιτική και τα Μ Μ Ε. Η θλιβερή εικόνα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ζητάει από τις Βρυξέλες την πτώση της κυβέρνησης, τη στιγμή πού, ο πρωθυπουργός έδινε δύσκολη και κρίσιμη μάχη για τα συμφέροντα του λαού, θα μείνει στην ιστορία, ως τυπικό παράδειγμα πολιτικού που υπονομεύει ανοιχτά τη χώρα του.
Η τελευταία κίνηση των δανειστών, η επίδοση με τη μορφή τελεσίγραφου, ενός απάνθρωπου προγράμματος εξόντωσης της Ελληνικής κοινωνίας, δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή από την κυβέρνηση. Δεν υπήρχε περίπτωση αυτή η κυβέρνηση να υπογράψει την καταστροφή της χώρας, το μαρασμό τη φτώχεια και την εξαθλίωση για πολλές δεκαετίες.
Τώρα το λόγο τον έχουν οι πολίτες. Η απόφαση είναι του καθενός και της καθεμιάς. Για πρώτη φορά αυτός ο λαός ερωτάται και θα αποφασίσει ο ίδιος για την τύχη του. Είναστε σίγουροι ότι οι συμπολίτες μας θα αποφασίσουν λογικά, υπεύθυνα και ψύχραιμα.
Τις επόμενες ημέρες θα έρθουμε αντιμέτωποι με μια καταιγίδα κινδυνολογίας, καταστροφολογίας, τερατωδών διαδόσεων και απίστευτων απειλών.
Είμαστε βέβαιοι πως ο λαός θα αρνηθεί την υποταγή και θα νικήσει το φόβο. Είμαστε βέβαιοι πως θα θριαμβεύσει η περηφάνεια και η αξιοπρέπεια.
Την Κυριακή 5 Ιουλίου θα πούμε ένα μεγάλο ΟΧΙ στην υποτέλεια, τη δουλεία και την εξαθλίωση. ΟΧΙ στη φτώχεια και την ανεργία. ΟΧΙ στην αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά, την εστίαση και τα ξενοδοχεία. 
Δεν θα γίνουν τα παιδιά μας σκλάβοι. Δεν θα τα πάρει η ξενιτειά. Τα παιδιά μας θα ζήσουν και δημιουργήσουν με αξιοπρέπεια σε μια ελεύθερη χώρα
Για πέντε ολόκληρους μήνες η κυβέρνηση διαπραγματεύτηκε με σθένος και υπομονή, επιδιώκοντας, στο πλαίσιο της ευρωζώνης και των κανόνων της, μια συμφωνία συμβατή με τη λαϊκή εντολή για τερματισμό της πολιτικής της λιτότητας των μνημονίων, που εξαθλιώνει την κοινωνία και υπονομεύει το μέλλον.Διαπραγματεύτηκε με ειλικρίνεια και καλή πίστη. Εξάντλησε κάθε περιθώριο για συμβιβασμούς και υποχωρήσεις, ενδεχομένως και πέρα από τα όρια των πολιτικών και ιδεολογικών της αντοχών.Αντιμετώπισε πιέσεις, απειλές, εκβιασμούς και λοιδορίες. Από την πρώτη στιγμή, εφαρμόστηκε ένα κυνικό σχέδιο οικονομικού στραγγαλισμού της χώρας. Αποδείχτηκε, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι σκοπός των δανειστών, δεν ήταν η επίτευξη συμφωνίας, αλλά η ταπείνωση και η ανατροπή της κυβέρνησης, σε απόλυτη σύμπνοια και συντονισμό με τους ντόπιους συνεργάτες των δανειστών στην πολιτική και τα Μ Μ Ε. Η θλιβερή εικόνα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ζητάει από τις Βρυξέλες την πτώση της κυβέρνησης, τη στιγμή πού, ο πρωθυπουργός έδινε δύσκολη και κρίσιμη μάχη για τα συμφέροντα του λαού, θα μείνει στην ιστορία, ως τυπικό παράδειγμα πολιτικού που υπονομεύει ανοιχτά τη χώρα του.Η τελευταία κίνηση των δανειστών, η επίδοση με τη μορφή τελεσίγραφου, ενός απάνθρωπου προγράμματος εξόντωσης της Ελληνικής κοινωνίας, δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή από την κυβέρνηση. Δεν υπήρχε περίπτωση αυτή η κυβέρνηση να υπογράψει την καταστροφή της χώρας, το μαρασμό τη φτώχεια και την εξαθλίωση για πολλές δεκαετίες.Τώρα το λόγο τον έχουν οι πολίτες. Η απόφαση είναι του καθενός και της καθεμιάς. Για πρώτη φορά αυτός ο λαός ερωτάται και θα αποφασίσει ο ίδιος για την τύχη του. Είναστε σίγουροι ότι οι συμπολίτες μας θα αποφασίσουν λογικά, υπεύθυνα και ψύχραιμα.Τις επόμενες ημέρες θα έρθουμε αντιμέτωποι με μια καταιγίδα κινδυνολογίας, καταστροφολογίας, τερατωδών διαδόσεων και απίστευτων απειλών.Είμαστε βέβαιοι πως ο λαός θα αρνηθεί την υποταγή και θα νικήσει το φόβο. Είμαστε βέβαιοι πως θα θριαμβεύσει η περηφάνεια και η αξιοπρέπεια.Την Κυριακή 5 Ιουλίου θα πούμε ένα μεγάλο ΟΧΙ στην υποτέλεια, τη δουλεία και την εξαθλίωση. ΟΧΙ στη φτώχεια και την ανεργία. ΟΧΙ στην αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά, την εστίαση και τα ξενοδοχεία. Δεν θα γίνουν τα παιδιά μας σκλάβοι. Δεν θα τα πάρει η ξενιτειά. Τα παιδιά μας θα ζήσουν και δημιουργήσουν με αξιοπρέπεια σε μια ελεύθερη χώρα

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΚΑΙ ΑΔΙΕΞΟΔΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ


Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, που κατατέθηκε στη Βουλή στις 24-6 για τα δάνεια των αγροτών





Αθήνα, 24 Ιουνίου 2015
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ Υπουργούς: – Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
        Οικονομικών

Θέμα: Διευθέτηση προβλημάτων αγροτικών δανείων με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.

Μεταξύ των δανείων που έδωσαν οι Τράπεζες τα προηγούμενα χρόνια, είναι κι εκείνη η κατηγορία των δανείων των αγροτών-δανειοληπτών, που συνήψαν με την ΑΤΕ για την οικονομική ενίσχυση της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. Για τα δάνεια αυτά, σήμερα παρατηρείται μία πρακτική, που είναι το λιγότερο Αντισυνταγματική, αθέμιτη και άδικη και ενάντια ακόμη και στον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των ίδιων των Τραπεζών.
Όπως θυμόμαστε, τα περισσότερα από τα δάνεια αυτά, χορηγήθηκαν με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους. Ήταν πρακτική πώλησης και κοινό μυστικό, σε βαθμό που είχε γίνει κοινή συνείδηση, ότι το Δημόσιο διαμέσου της Αγροτική Τράπεζας, δεν θα ασκούσε τις συνήθεις πιέσεις για την είσπραξη των δανείων αυτών, σε περίπτωση που ο δανειολήπτης αγρότης αδυνατούσε να καταβάλλει τις δόσεις του.
Δυστυχώς, στη σημερινή εποχή της οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης, το πρόβλημα έχει γίνει θηλιά στο λαιμό των αγροτών δανειοληπτών.
Η «καλή» ΑΤΕ, δηλαδή η ΑΤΕ της κερδοφορίας πουλήθηκε στον ιδιωτικό τομέα και η «κακή» ΑΤΕ έχει παραμείνει ένα «σκιάχτρο» - φόβητρο εναντίον όλων των δανειοληπτών οι οποίοι δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις δόσεις τους.
Η ΑΤΕ με ένα πρωτοφανή και προφανώς αντισυνταγματικό τρόπο, επειδή αδυνατεί να εισπράξει τα οφειλόμενα, κάνει χρήση της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου και βεβαιώνει τις οφειλές στο δημόσιο Ταμείο. Με τον τρόπο αυτόν, ένα αρχικά ιδιωτικό χρέος, καθίσταται δημόσια οφειλή. Εν συνεχεία το Δημόσιο προβαίνει σε όλα τα μέσα αναγκαστικής είσπραξης της οφειλής, ο Διευθυντής του Δημόσιου Ταμείου ασκεί μήνυση σε βάρος του οφειλέτη για χρέος προς το Δημόσιο
Έτσι, για ένα ιδιωτικό χρέος για το οποίο δανειολήπτης, εφόσον αδυνατούσε να το καταβάλλει, θα κινδύνευε μόνο με απώλεια περιουσιακών στοιχείων και τίποτα περισσότερο, τώρα επιπλέον κινδυνεύει να αντιμετωπίσει και ποινή φυλάκισης.
Η εγγυητική ευθύνη, λειτουργεί ως εξής, όταν ο πρωτοφειλέτης αδυνατεί να καταβάλλει το χρέος του τότε υπόχρεος να το καταβάλλει είναι ο εγγυητής, που είχε εγγυηθεί υπέρ του πρωτοφειλέτη. Η καταβολή πάντοτε πρέπει να αποδεικνύεται εγγράφως. Στην περίπτωση του ελληνικού δημοσίου όμως, η μέχρι σήμερα δικαστική πρακτική δέχεται ότι η κατάπτωση της εγγύησης υπέρ της ΑΤΕ και κατά του ελληνικού δημοσίου τεκμαίρεται, γεγονός που σημαίνει ότι δεν απαιτείται να προσκομίσει το δημόσιο ή η ΑΤΕ αποδεικτικά στοιχεία ότι πράγματι το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε το χρέος στην ΑΤΕ, για λογαριασμό του αγρότη- δανειολήπτη. Με τον τρόπο αυτό το ελληνικό δημόσιο απαλλάσσεται από την υποχρέωση να αποδείξει τη ζημία του, από την άλλη πλευρά η ΑΤΕ είναι απορίας άξιον να έχει παθητικό εάν υποτεθεί ότι το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε όλες αυτές τις εγγυήσεις.
Είναι προφανές επομένως, ότι ο δανειολήπτης – αγρότης ή κτηνοτρόφος οδηγείται σε μια ποινική διαδικασία για να δικαστεί για ένα ιδιωτικό χρέος που με τον απαράδεκτο τρόπο αυτό κατέστη Δημόσιο, και μάλιστα κατά τρόπο που σύμφωνα με το πνεύμα των μνημονιακών νόμων και κατ’ επέκταση των φορολογικών, είναι χρέος τυπικό, δηλαδή εφόσον βεβαιώθηκε στο δημόσιο ταμείο πρέπει οπωσδήποτε να εισπραχθεί, χωρίς να εξετάζεται η αιτία από την οποία προέκυψε.
Επειδή οι διαδικασίες αντιμετώπισης του προβλήματος είναι πολύπλοκες.
Επειδή, το ποινικό μέρος της υπόθεσης παραμένει ένα μεγάλο πρόβλημα.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί,
Πώς προτίθενται να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα τόσο από την οικονομική του διάσταση όσο και από τη νομική, με την  τροποποίηση των ποινικών διατάξεων, της φορολογικής νομοθεσίας;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Μπαλαούρας Γεράσιμος
Σεβαστάκης Δημήτρης
Ουρσουζίδης Γιώργος
Κατσαβριά-Σιωροπούλου Χρυσούλα
Παπαδόπουλος Σάκης
Σωτηρίου Ελένη
Τζαμακλής Χαρίλαος
Βάκη Φωτεινή
Λάππας Σπύρος
Πετράκος Θανάσης
Τεκτονίδου Κυριακή
Μπάρκας Κώστας
Παπανάτσιου Κατερίνα
Σταθάς Γιάννης
Συρίγος Αντώνης
Ψυχογιός Γιώργος
Τσίρκας Βασίλης
Μηταφίδης Τριαντάφυλλος
Σκούμας Θανάσης
Σκουρολιάκος Πάνος

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

Συνάντηση του βουλευτή Δ. Σεβαστάκη με τον Υφιπουργό Εθνικής Άμυνας













ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Βουλευτής Σάμου κ. Δημήτρης Σεβαστάκης  συναντήθηκε την Τρίτη 23-6-2015 με τον  Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νίκο Τόσκα. Επισκέφθηκαν  από κοινού,  μαζί  τον Ταξίαρχο  της 79ης ΑΔΤΕ  κ. Κωνσταντίνο Μασούρα και συνοδεία στρατιωτικών παραγόντων,  το στρατηγείο της 79ης  Ανώτατης Διοίκησης Ταγμάτων Εθνοφυλακής, τον Μητροπολίτη Σάμου, Ικαρίας και  Κορσεών κ.κ. Ευσέβιο,  τον Αντιπεριφερειάρχη  Σάμου, το στρατόπεδο του 289ου Μηχανοκίνητου Τάγματος Εθνοφυλακής, στη Σάμο, καθώς και τη δύναμη του φυλακίου της Φρουράς του Αγαθονησίου, στα πλαίσια της  τριήμερης περιοδείας του Υφυπουργού σε μονάδες και φυλάκια της ζώνης ευθύνης της ΑΣΔΕΝ.                                                                                                                              Ο Βουλευτής Σάμου στη συνεργασία με το Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας τόνισε για ακόμη μια φορά τη σημασία και τις δυνατότητες της συνέργειας των δομών του στρατού με τις πολιτικές δομές, σε τομείς κρίσιμους για τα νησιά του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου, όπως είναι η Υγεία, ο τομέας των Υποδομών κ.α.,  με κοινό στόχο τη στήριξη και ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και την αντιμετώπιση επειγουσών καταστάσεων . Και οι δύο υπογράμμισαν τη μεγάλη σημασία της κοινωνικής αναφοράς του στρατού που εμβαθύνει τη δημοκρατία και το αίσθημα συλλογικής ασφάλειας.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ




Non Paper, 22.06.2015


1. Η πρόταση της κυβέρνησης δεν αποτελεί μέρος του προγράμματός της. Είναι αποτέλεσμα σκληρών και επίπονων διαπραγματεύσεων προκειμένου να υπάρξει συμφωνία που δεν θα θίγει τα εργασιακά δικαιώματα, δεν θα διαλύει τον κοινωνικό ιστό και θα δίνει προοπτική. Μια πρόταση, που, όμως, δεν καταδικάζει τη χώρα σε σκληρή λιτότητα και συνιστά μία βιώσιμη λύση για την ελληνική οικονομία, χωρίς επιβάρυνση για τα χαμηλά και τα μεσαία εισοδήματα. Η κυβέρνηση δεν επιζητά μια ακόμα συμφωνία που θα παρατείνει την αβεβαιότητα αλλά διεκδικεί μία λύση που θα διευθετεί μεσοπρόθεσμα ζητήματα που ταλανίζουν την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

2. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να διευθετηθεί το ζήτημα του χρέους και της μεσοπρόθεσμης χρηματοδότησης ώστε να μπει τέλος στον φαύλο κύκλο της αβεβαιότητας. Να μην αναγκάζεται η χώρα να παίρνει συνεχώς νέα δάνεια προκειμένου να ξεπληρώνει τα προηγούμενα. Για αυτό ακριβώς ως μία λύση ουσιαστική έχει προταθεί η εξαγορά των ομολόγων Τρισέ [SMP Bonds] ύψους 27 δισ. ευρώ από τον ESM, ώστε με αυτό τον τρόπο να λήγουν μετά το 2022, να έχουν χαμηλότερα επιτόκια, ενώ να δίνεται η δυνατότητα στην Ελλάδα να συμμετέχει στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ.

3. Το σχέδιο συμφωνίας περιλαμβάνει ακόμα την χρηματοδότηση της ανάπτυξης, ιδίως στις υποδομές και τις νέες τεχνολογίες, μέσω ενός επενδυτικού πακέτου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

4. Η ελληνική πρόταση προβλέπει χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα 1% και 2% για το 2015 και το 2016 αντίστοιχα, έναντι 3% και 4,5% που είχε υπογράψει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Μόνο για το 2016 η οικονομία θα απαλλαγεί από μέτρα ύψους 8,2 δισ. ευρώ! Σε βάθος πενταετίας ο συνολικός δημοσιονομικός χώρος που εξασφαλίζεται φτάνει τα 15,4 δισ. ευρώ, πάνω, δηλαδή, από το 8,5% του σημερινού ΑΕΠ!

5. Η κυβέρνηση τροποποίησε τις κλίμακες στην εισφορά αλληλεγγύης προκειμένου να μην πληρώνουν οι χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι. Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου είχε εξαγγείλει μείωση κατά 30% της εισφοράς αλληλεγγύης μόνο αν το 2014 είχε πρωτογενή πλεόνασμα 1,5%. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, όμως, το 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα ήταν μόλις 0,4%, γεγονός που δεν θα οδηγούσε σε μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης. Η πρόταση της κυβέρνησης είναι:
* 12.000 – 20.000 ευρώ                     0,7% [από 1%]
* 20.001 – 30.000 ευρώ                     1,4% [από 2%]
* 30.001 – 50.000 ευρώ                     2,0% [από 2%]
* 50.001 – 100.000 ευρώ                   4,0% [από 3%]
*100.001 – 500.000 ευρώ                  6,0% [από 4%]
* Πάνω από 500.000 ευρώ                 8,0% [νέα κλίμακα]

6. Στο ΦΠΑ παραμένουν οι τρεις συντελεστές 23%,13% και 6% [από 6,5%]. Ενέργεια, νερό, εστίαση διατηρούνται στο μεσαίο συντελεστή ενώ μειώνεται, έστω κατά 0,5%, ο ΦΠΑ σε φάρμακα/βιβλία. Οι θεσμοί ζητούσαν δύο συντελεστές [11% και 23%] όπου τα φάρμακα εντάσσονταν στο 11% και ενέργεια, νερό, εστίαση στο 23%.

7. Οι θεσμοί ζητούσαν:
-          Την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος φορολογίας εισοδήματος.
-          Την κατάργηση των επιδοτήσεων για το πετρέλαιο θέρμανσης.
-          Την κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης των αγροτών.
-          Τη διενέργεια μελέτης για την κοινωνική πολιτική με στόχο την περικοπή δαπανών κατά 0,5% του ΑΕΠ, δηλαδή 900 εκατ. ευρώ.
Η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει στην εφαρμογή των παραπάνω μέτρων. Αντίθετα, τα μέτρα που προτείνει μεταφέρουν τα βάρη στα υψηλότερα στρώματα, βρίσκει νέες πηγές εσόδων και μειώνει τις δαπάνες, όχι από τον πυρήνα του κοινωνικού κράτους, όπως έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά από εκεί όπου υπάρχουν περιθώρια. Συγκεκριμένα:

-          Αυξάνεται από το 2016, κι όχι από το 2015, ο συντελεστής φορολογίας των ΑΕ και ΕΠΕ [όχι των ελεύθερων επαγγελματιών και των ατομικών επιχειρήσεων] από το 26% στο 29%.
-          Επιβάλλεται έκτακτη εισφορά 12% στις επιχειρήσεις με κέρδος πάνω από 500.000 ευρώ.
-          Αυξάνεται ο φόρος πολυτελείας [αυτοκίνητα άνω των 2500 κ.εκ., πισίνες, αεροπλάνα, ιδιωτικά σκάφη άνω των 10 μέτρων].
-          Εφαρμόζεται ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων και θα διεξαχθούν διαγωνισμοί για τις τηλεοπτικές άδειες και τις άδειες κινητής τηλεφωνίας.
-          Επιβάλλεται φορολογία στα ηλεκτρονικά παίγνια (VLTs).
-          Μειώνονται οι αμυντικές δαπάνες κατά 200 εκατ. ευρώ.
8. Φορολογική διοίκηση
Οι θεσμοί ζητούσαν :
-          Τη μείωση του ποσού των 1500 ευρώ και την κατάργηση του ανώτατου ορίου 25% στις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών για χρέη στην εφορία
-          Την αύξηση του επιτοκίου που εφαρμόζεται στο πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών
Η κυβέρνηση με βάση το πρόγραμμά της πέτυχε και θα περιληφθούν στην συμφωνία τα παρακάτω:

-          Καταπολέμηση του λαθρεμπορίου πετρελαίου, μεταξύ άλλων και μέσω του εντοπισμού των αδήλωτων δεξαμενών.
-          Εντατικοποίηση των ελέγχων στα τραπεζικά εμβάσματα [π.χ. λίστα Λαγκάρντ] και εφαρμογή μέτρων για την εθελοντική αποκάλυψη περιουσιακών στοιχείων.
-          Ενίσχυση της διοικητικής επίλυσης διαφορών για την επιτάχυνση των εκκρεμών υποθέσεων.
-          Προώθηση των ηλεκτρονικών πληρωμών.
-          Φοροαπαλλαγές σε μόνιμους κατοίκους νησιών με χαμηλά εισοδήματα.
9.  Οι πρόωρες συντάξεις θα περιοριστούν από το 2016 σταδιακά [και όχι από 30.06.2015] μέχρι το 2025, διατηρώντας τις εξαιρέσεις για ειδικές κατηγορίες [βαρέα και ανθυγιεινά, μητέρες ΑΜΕΑ], χωρίς να θίγονται θεμελιωμένα δικαιώματα.

10. Το ΕΚΑΣ δεν θα καταργηθεί αλλά θα αντικατασταθεί από το 2020 από ένα νέο πλαίσιο προστασίας των χαμηλοσυνταξιούχων.

11. Δεν θα εφαρμοστεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος, που θα μείωνε τις συντάξεις κατά 500 εκατ. ευρώ.

12. Θα αυξηθεί η σύνταξη ανασφάλιστων του ΟΓΑ.

13. Παραμένουν οι φόροι υπέρ τρίτων που χρηματοδοτούν το ασφαλιστικό σύστημα.

14. Δεν αλλάζουν τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης στα 67 έτη, όπως ζητούνταν για όσους βγουν στη σύνταξη από την 30η Ιουνίου 2015.

15. Στην αγορά εργασίας η κυβέρνηση:
-          Δεν αποδέχθηκε τη διατήρηση του ισχύοντος πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων μέχρι το τέλος του 2015, και θα επαναφέρει το προηγούμενο πλαίσιο.
-          Δεν αποδέχθηκε τις μαζικές απολύσεις και τον συνδικαλιστικό νόμο σύμφωνα με τις «καλές πρακτικές» των χωρών της ΕΕ.
-          Δεν αποδέχθηκε «να μην ανακληθούν οι νομικές παρεμβάσεις της προηγούμενης περιόδου στα εργασιακά». Αυτό σημαίνει ότι είναι έτοιμη να νομοθετήσει για την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την αύξηση του κατώτατου μισθού.

16. Αγορές προϊόντων: Η κυβέρνηση κατέθεσε μια ολοκληρωμένη πρόταση για την πάταξη των μονοπωλίων και των ολιγοπωλίων, την πτώση των τιμών των προϊόντων και τη συνακόλουθη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών. Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει μια σειρά από πρωτοβουλίες για τη μείωση του διοικητικού κόστους, την προώθηση των εξαγωγών, και την απλοποίηση των διαδικασιών λειτουργίας των επιχειρήσεων σε συνεργασία με Διεθνείς Οργανισμούς. Περιλαμβάνει επίσης στοχευμένες παρεμβάσεις σε κλειστές αγορές, απορρίπτοντας την προσέγγιση των θεσμών για την εφαρμογή των «υπολοίπων» του προηγούμενου προγράμματος σε σχέση με την απελευθέρωση της αγοράς του γάλακτος, των αρτοποιείων, των φαρμακείων και την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

17. Ενέργεια: Η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση των θεσμών για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, καθώς και τη λειτουργία της «μικρής ΔΕΗ».

18.  Δημόσιος Τομέας: Δεν θα γίνει καμία περικοπή σε μισθούς του δημόσιου τομέα, με βάση τα όσα ίσχυαν στις 31/12/2014.

19. Διαφθορά: Μέχρι το τέλος Ιουλίου, η κυβέρνηση θα καταθέσει μια ολοκληρωμένη Στρατηγική Πρόταση ενάντια στη διαφθορά.

20. Στις ιδιωτικοποιήσεις η συμφωνία προβλέπει:
-          Ελάχιστο ποσό επένδυσης για κάθε ιδιωτικοποίηση.
-          Προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.
-          Δέσμευση από τη πλευρά των επενδυτών για την προώθηση της τοπικής οικονομίας.
-          Υποχρεωτική συμμετοχή του δημοσίου στο κεφάλαιο.
-          Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομίας.

21. Εξαιρείται η μεταφορά [πώληση] των μετοχών του ΟΤΕ από τη λίστα των προαπαιτούμενων των θεσμών.