Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Η Α. Καλογερή και άλλοι 15 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εναντιώνονται στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων

Την αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στις διαδικασίες παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων υπογραμμίζουν 16 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.
Οι βουλευτές σημειώνουν ότι η διαδικασία παραχώρησης για 40 χρόνια (με δυνατότητες επέκτασης της σύμβασης για άλλα 10 έτη) των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.
Καταγγέλλουν ότι «η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων που προωθεί η συγκυβέρνηση δεν συνιστά τίποτα άλλο παρά παραχώρηση σε ιδιώτες της περιουσίας που έχει δημιουργηθεί με τα χρήματα του λαού, χωρίς κανένα όφελος για το ελληνικό Δημόσιο». Επίσης ότι «τα έσοδα που εξαγγέλλει το ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση είναι κατά πολύ λιγότερα από τα καθαρά έσοδα των κρατικών αεροδρομίων, ενώ από την εκμετάλλευση των αεροδρομίων από τα ιδιωτικά μονοπώλια θα προκύψει απώλεια των εσόδων που συνεισέφεραν στον κρατικό προϋπολογισμό (π.χ. υπερπτήσεις) και θα αυξηθούν τα τέλη και τα ναύλα, όπως έχει αποδείξει η διεθνής εμπειρία».
Οι βουλευτές επικαλούνται και δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία στους όρους παραχώρησης περιλαμβάνεται και ένα «περιφερειακό σπατόσημο», το οποίο στην ουσία θα χρηματοδοτεί τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των αεροδρομίων, χωρίς καμία επιβάρυνση του ιδιώτη «επενδυτή». Ταυτόχρονα, οι ερωτώντες επισημαίνουν τον κίνδυνο αν γειτονικά αεροδρόμια παραχωρηθούν εν είδει πακέτου, κάποια από αυτά να έχουν εποχιακή χρήση, να υποβαθμιστούν ή να κλείσουν.
Οι 16 βουλευτές καταλήγουν ρωτώντας:
  1. Ποια αναγκαιότητα εξυπηρετεί η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων;
  2. Ισχύουν τα δημοσιεύματα για επιβολή περιφερειακού «σπατόσημου»;
  3. Ποια οφέλη προβλέπει η κυβέρνηση ότι θα προκύψουν α) για τους επιβάτες;, β) για τις τοπικές οικονομίες;, γ) για τον κρατικό προϋπολογισμό;
  4. Με ποιο τρόπο σκοπεύει η κυβέρνηση να καλύψει το κόστος λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν; Επίσης, με ποιο τρόπο σκοπεύει να καλύψει την επιδότηση των «άγονων» δρομολογίων, τα οποία δεν θα επιδοτούνται απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό;
  5. Τι εγγυήσεις προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης ώστε:
  • Να μην κλείσει κανένα περιφερειακό αεροδρόμιο;
  • Να μην ελαστικοποιηθούν οι εργασιακές σχέσεις όσων απασχολούνται σε αυτά;
  • Η συντήρηση, ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη των αεροδρομίων να βαρύνουν αποκλειστικά των ιδιώτη;
  • Να πληρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας ανεξαρτήτως κόστους;
  • Να διασφαλίζεται η τήρηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στο ακέραιο;
  • Να υπάρξει δικλείδα ασφαλείας η οποία δεν θα επιτρέπει στον ιδιώτη να ξεπερνά τον μέσο όρο των χρεώσεων των ανταγωνιστικών αεροδρομίων, που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή;
Σημειώνεται ότι οι ερωτώντες βουλευτές είναι οι Γιάννης Ζερδελής, Δημήτρης Γάκης, Νίκος Συρμαλένιος, Γιάννης Αμανατίδης, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, Τάσος Κουράκης, Σταύρος Κοντονής, Στέφανος Σαμοΐλης, Μαρία Τριανταφύλλου, Γιώργος Βαρεμένος, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Αγνή Καλογερή, Ιωάννα Γαϊτάνη, Μαρία Κανελλοπούλου και Λίτσα Αμμανατίδου

όλη η ερώτηση εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου