H κλιμακούμενη υποβάθμιση της ζωής μας συνεχίζεται.
Διότι τι άλλο είναι ο από θάλασσα και αέρα αποκλεισμός των νησιών μας;
Τελευταίο επεισόδιο η αντικατάσταση του πλοίου "Νήσος Μύκονος" από ένα παλαιότερο και πιο αργό πλοίο.
Το γεγονός αυτό ήρθε "σαν κερασάκι στην τούρτα" σε μια σειρά θλιβερών αποφάσεων του επιχειρηματικο-πολιτικού συμπλέγματος που καταδυναστεύει την καθημερινή ζωή αυτής της χώρας, τόσο στην "μνημονιακή εποχή", όσο και νωρίτερα: Η "καρτελοποίηση" του χώρου των συγκοινωνιών, όσο και άλλων τομέων αιχμής, έγινε με την πρόφαση των κυβερνώντων ότι προασπίζουν τον υγιή ανταγωνισμό.
Τώρα ήρθε και η επικυριαρχία του Μνημονίου για να ολοκληρωθεί το σκηνικό.
Εν τω μεταξύ τα δύο πλοία που είχαμε στην διάθεση μας επί δεκαετίες έγιναν ένα, ταχύπλοο μεν και αξιοπρεπές, αλλά το οποίο με βία ικανοποιούσε την ανάγκη για καθημερινά δρομολόγια από Σάμο προς Πειραιά, όπως και από Πειραιά προς Σάμο, σε ώρες που δεν ήταν βολικές για τους επιβάτες και με εισιτήρια "φωτιά".
Η εταιρεία αυτή μόλις έληξε η τουριστική περίοδος, κατά την οποία το πλοίο ήταν ασφυκτικά γεμάτο, μείωσε τα δρομολόγια στα μόλις τρία την εβδομάδα.
Τώρα υποβαθμίζει και το πλοίο με το οποίο θα τα εκτελεί.
Η αεροπορική συγκοινωνία, με τις δυο εταιρείες (Olympic και Aegean) εκεί που ήταν ικανοποιητική, ξαφνικά, επειδή στα πλαίσια του "καρτέλ" μοίρασαν τις πτήσεις τους, επιδεινώθηκε δραματικά.
Το δε εισιτήριο «μετά επιστροφής» αντιστοιχεί στο 25-30% του μέσου μηναίου μισθού ενός εργαζόμενου!
Οι πολίτες του τόπου μας γνωρίζουν ότι ακόμα και όταν εκτελούσαν και οι δύο εταιρείες δρομολόγια, απλά ανταποκρίνονταν στα επίπεδα του 1990, όταν η κρατική Ολυμπιακή είχε τέσσερα με πέντε δρομολόγια τη μέρα. Τώρα η κατάσταση θυμίζει προπολεμική αποικία.
Οι εκπρόσωποι της τοπικής Κοινωνίας βρέθηκαν στην Αθήνα, για να διαμαρτυρηθούν, αλλά άκουσαν τα γνωστά περί ελεύθερης αγοράς και αδυναμία κρατικής παρέμβασης.
Όλα αυτά δικαιώνουν τον Συνασπισμό Ριζοσπαστικής Αριστεράς, που από νωρίς μίλησε για Εθνικό Φορέα Ακτοπλοΐας, που αντιτάχθηκε στο ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, που αντιπάλεψε πολιτικά το ξεχαρβάλωμα των συγκοινωνιών, ειδικά των ακριτικών περιοχών, στο όνομα της "ελεύθερης αγοράς".
Φανερώνουν επίσης, μέσα στο πλαίσιο που πραγματοποιούνται, τι περιλαμβάνει ο "θαυμαστός καινούργιος κόσμος" του Νεοφιλελευθερισμού και της Πανευρωπαϊκής Λιτότητας στο όνομα της δημοσιονομικής εξυγίανσης: Ανεργία, Φτώχεια και παντός είδους Αποκλεισμό!
Οι κάτοικοι των Ακριτικών Νησιών, εθνικά ευαίσθητων περιοχών, θα έπρεπε να τυγχάνουν της ειδικής προσοχής του Κράτους. Έχουν τα ίδια δικαιώματα στη Μόρφωση, την Υγεία, την Επικοινωνία με τους άλλους Ευρωπαίους πολίτες.
Έχουν δικαίωμα στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου τους, στην δυνατότητα να εμπορεύονται τα προϊόντα τους. Η ικανοποιητική συγκοινωνία είναι η βάση αυτών των δικαιωμάτων.
Όποιος δεν το βλέπει αυτό συναινεί στην ερήμωση των νησιών.
Ο τόπος είχε να ζήσει τέτοια εγκατάλειψη από το μετεμφυλιακό κράτος της δεκαετίας του 1950!
Ο Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, μαζί με τους πολίτες των Νησιών μας, θα δώσει και αυτή τη μάχη, η οποία είναι μια κρίσιμη μάχη για να υπάρχει βιώσιμη κοινωνία στις ακριτικές περιοχές μας.
Συμπαρίσταται στον αγώνα των τοπικών φορέων και στις κινητοποιήσεις των πολιτών. Θα συνεργαστεί με κάθε αγωνιζόμενο φορέα και πολίτη του τόπου μας για να προβληθεί το πρόβλημα αυτό σε εθνικό επίπεδο και θα αναλάβει πρωτοβουλίες για την κοινοβουλευτική ανάδειξη του ζητήματος.
Η Συγκοινωνία είναι λαϊκό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα!
Ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς Σάμου
Διότι τι άλλο είναι ο από θάλασσα και αέρα αποκλεισμός των νησιών μας;
Τελευταίο επεισόδιο η αντικατάσταση του πλοίου "Νήσος Μύκονος" από ένα παλαιότερο και πιο αργό πλοίο.
Το γεγονός αυτό ήρθε "σαν κερασάκι στην τούρτα" σε μια σειρά θλιβερών αποφάσεων του επιχειρηματικο-πολιτικού συμπλέγματος που καταδυναστεύει την καθημερινή ζωή αυτής της χώρας, τόσο στην "μνημονιακή εποχή", όσο και νωρίτερα: Η "καρτελοποίηση" του χώρου των συγκοινωνιών, όσο και άλλων τομέων αιχμής, έγινε με την πρόφαση των κυβερνώντων ότι προασπίζουν τον υγιή ανταγωνισμό.
Τώρα ήρθε και η επικυριαρχία του Μνημονίου για να ολοκληρωθεί το σκηνικό.
Εν τω μεταξύ τα δύο πλοία που είχαμε στην διάθεση μας επί δεκαετίες έγιναν ένα, ταχύπλοο μεν και αξιοπρεπές, αλλά το οποίο με βία ικανοποιούσε την ανάγκη για καθημερινά δρομολόγια από Σάμο προς Πειραιά, όπως και από Πειραιά προς Σάμο, σε ώρες που δεν ήταν βολικές για τους επιβάτες και με εισιτήρια "φωτιά".
Η εταιρεία αυτή μόλις έληξε η τουριστική περίοδος, κατά την οποία το πλοίο ήταν ασφυκτικά γεμάτο, μείωσε τα δρομολόγια στα μόλις τρία την εβδομάδα.
Τώρα υποβαθμίζει και το πλοίο με το οποίο θα τα εκτελεί.
Η αεροπορική συγκοινωνία, με τις δυο εταιρείες (Olympic και Aegean) εκεί που ήταν ικανοποιητική, ξαφνικά, επειδή στα πλαίσια του "καρτέλ" μοίρασαν τις πτήσεις τους, επιδεινώθηκε δραματικά.
Το δε εισιτήριο «μετά επιστροφής» αντιστοιχεί στο 25-30% του μέσου μηναίου μισθού ενός εργαζόμενου!
Οι πολίτες του τόπου μας γνωρίζουν ότι ακόμα και όταν εκτελούσαν και οι δύο εταιρείες δρομολόγια, απλά ανταποκρίνονταν στα επίπεδα του 1990, όταν η κρατική Ολυμπιακή είχε τέσσερα με πέντε δρομολόγια τη μέρα. Τώρα η κατάσταση θυμίζει προπολεμική αποικία.
Οι εκπρόσωποι της τοπικής Κοινωνίας βρέθηκαν στην Αθήνα, για να διαμαρτυρηθούν, αλλά άκουσαν τα γνωστά περί ελεύθερης αγοράς και αδυναμία κρατικής παρέμβασης.
Όλα αυτά δικαιώνουν τον Συνασπισμό Ριζοσπαστικής Αριστεράς, που από νωρίς μίλησε για Εθνικό Φορέα Ακτοπλοΐας, που αντιτάχθηκε στο ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, που αντιπάλεψε πολιτικά το ξεχαρβάλωμα των συγκοινωνιών, ειδικά των ακριτικών περιοχών, στο όνομα της "ελεύθερης αγοράς".
Φανερώνουν επίσης, μέσα στο πλαίσιο που πραγματοποιούνται, τι περιλαμβάνει ο "θαυμαστός καινούργιος κόσμος" του Νεοφιλελευθερισμού και της Πανευρωπαϊκής Λιτότητας στο όνομα της δημοσιονομικής εξυγίανσης: Ανεργία, Φτώχεια και παντός είδους Αποκλεισμό!
Οι κάτοικοι των Ακριτικών Νησιών, εθνικά ευαίσθητων περιοχών, θα έπρεπε να τυγχάνουν της ειδικής προσοχής του Κράτους. Έχουν τα ίδια δικαιώματα στη Μόρφωση, την Υγεία, την Επικοινωνία με τους άλλους Ευρωπαίους πολίτες.
Έχουν δικαίωμα στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου τους, στην δυνατότητα να εμπορεύονται τα προϊόντα τους. Η ικανοποιητική συγκοινωνία είναι η βάση αυτών των δικαιωμάτων.
Όποιος δεν το βλέπει αυτό συναινεί στην ερήμωση των νησιών.
Ο τόπος είχε να ζήσει τέτοια εγκατάλειψη από το μετεμφυλιακό κράτος της δεκαετίας του 1950!
Ο Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, μαζί με τους πολίτες των Νησιών μας, θα δώσει και αυτή τη μάχη, η οποία είναι μια κρίσιμη μάχη για να υπάρχει βιώσιμη κοινωνία στις ακριτικές περιοχές μας.
Συμπαρίσταται στον αγώνα των τοπικών φορέων και στις κινητοποιήσεις των πολιτών. Θα συνεργαστεί με κάθε αγωνιζόμενο φορέα και πολίτη του τόπου μας για να προβληθεί το πρόβλημα αυτό σε εθνικό επίπεδο και θα αναλάβει πρωτοβουλίες για την κοινοβουλευτική ανάδειξη του ζητήματος.
Η Συγκοινωνία είναι λαϊκό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα!
Ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς Σάμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου