Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Πανσαμιακός Αγώνας για το Καράβι.. (Να δούμε)

ΣΥΝΕΔΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ

Αναδημοσίευση από τις "Ιστοσελίδες Βορείου Αιγαίου"

My beautiful picture
Τη Παρασκευή 31–2014, πρώτο θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Σάμου ήταν η κατάσταση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του νησιού και η λήψη απόφασης για την συνέχιση των ενεργειών προς την Πολιτεία για την ουσιαστική σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά, τα άλλα νησιά της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου (Ικαρία- Φούρνοι), καθώς και με τα άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου και την Θεσσαλονίκη.
Παρούσα η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή, Περιφερειακοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι κομμάτων, επαγγελματικών και κοινωνικών φορέων του νησιού.
Όλοι συμφώνησαν ότι μπει δεν μπει πλοίο από την ΝΕΛ (έτσι ώστε να συμπληρωθεί η γραμμή στα 3 δρομολόγια των 17 ωρών την βδομάδα με πλοία που συνέχεια αντιμετωπίζουν προβλήματα) δεν λήγει το θέμα. «Κόκκινη γραμμή» για όλο το νησί, από την οποία δεν πρέπει να κάνει πίσω είναι να υπάρχει Καθημερινό δρομολόγια από και προς τον Πειραιά με ασφαλές πλοίο.(Πραγματικότητα που υπήρχε στην Σάμο για πολλά χρόνια και σταμάτησε να υπάρχει το 2011 ως αποτέλεσμα της εφαρμογής των Μνημονίων).
Η βουλευτής κατέδειξε ότι δεν είναι δυνατόν να ψάχνουμε την ευθύνη στις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες, αλλά στο πολύ καταστροφικό νομοθετικό πλαίσιο. Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο υπερασπίζονται οι μνημονιακές κυβερνήσεις και συνεχώς το κάνουν ευνοϊκότερο για τους εφοπλιστές. Εκεί πρέπει να πιέσουν (Την Κυβέρνηση) οι τοπικές αρχές ζητώντας συγκεκριμένα πράγματα, όπως την παραπάνω «κόκκινη γραμμή» του νησιού και όχι να ζητούν ουσιαστικά να παίξει τον διαιτητή το Υπουργείο Ναυτιλίας ανάμεσα στα εφοπλιστικά συμφέροντα, με ευσεβείς πόθους κάθε φορά και από άλλη εταιρεία που πολύ γρήγορα διαψεύδονται.
Στο ίδιο μήκος και ο Δημοτικός Σύμβουλος, μέλος της ΝΕ Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσος Κοζώνης ο οποίος εισηγήθηκε συγκεκριμένες προτάσεις κινητοποιήσεων με μαζικότητα, διάρκεια και που δεν θα σταματήσουν αν δεν περάσει η «κόκκινη γραμμή» του νησιού: Καθημερινά Δρομολόγια από την Σάμο Ικαρία- Φούρνους από και προς τον Πειραιά με ασφαλή πλοία.
Πυρήνας αυτής της πρότασης είναι η πάνδημη κινητοποίηση Σαμιωτών, Ικάριων, Φουρνιωτών στην Αθήνα με κινητοποίηση όλης της παροικίας, αλλά και φορέων από τα νησιά που θα μπορούσαν να μεταφέρουν κόσμο, η καθιστική διαμαρτυρία μπροστά στη Βουλή, καθώς και τα συλλαλητήρια στο λιμάνι του Πειραιά την ώρα αναχώρησης των Πλοίων. («Θα κατασκηνώσουμε στο Σύνταγμα όλοι οι Σαμιώτες και δεν θα φύγουμε αν δεν μπει καράβι καθημερινά, σαν τους αγανακτισμένους μπορεί να υπάρχει πιο αγανακτισμένος από μας;» είπε κάποιος παριστάμενος «μεταφράζοντας» την πρόταση).
Ο Πρόεδρος της ΝΟΔΕ της ΝΔ κος Στεφανής, είπε ότι δεν αρνείται τις κινητοποιήσεις και πρότεινε να βοηθήσει το κόμμα του για το ραντεβού των φορέων με τον Πρωθυπουργό.
Η εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» (ΚΚΕ) Α. Στεφανάκη μίλησε και αυτή για κινητοποιήσεις, αλλά ζήτησε ο στόχος να είναι η αλλαγή του νόμου και η καθιέρωση Δημοσίου Φορέα Ακτοπλοϊας και όχι ιδιωτικοποιήσεις και φυσικά τότε θα μπορούσαμε να έχουμε καράβι κάθε μέρα.
Οι εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ είπε για το παράδειγμα της Σκωτίας που προτείνει το κόμμα του για την Ακτοπολοϊα, ο πυρήνας της οποίας είναι να κατασκευάσει το Κράτος καράβια, ακόμα και με επιδότηση της Ε.Ε. και να τα δώσει μετά σε ιδιώτες προς εκμετάλευση με συγκεκριμέρες δεσμεύσεις όμως ως προς τα δρομολόγια.
Ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ είπε ότι δεν θέλει να ακούει προτάσεις που αγνοούν την αδήριτη για αυτόν πραγματικότητα ότι τα πάντα τα κινεί το επιχειρηματικό κέρδος και κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί σε αυτή.
Οι Φορείς γενικά τοποθετήθηκαν υπέρ των κινητοποιήσεων, αν και υπήρξε προβληματισμός ώς προς την συμμετοχή του κόσμου: «Προσπαθήσαμε και στο παρελθόν, αλλά δεν ήταν τόσο μαζικές και με διάρκεια οι κινητοποιήσεις ώστε να δημιουργήσουν πολιτικό ζήτημα». Επίσης υπήρξε αντίρρηση, αν η συγκεκριμένη κυβέρνηση μπορεί να πιεστεί από κινητοποιήσεις: «Δεν ιδρώνει τ” αυτί τους, θα κάνουν ότι τους πει η Τρόϊκα. Και η Τρόϊκα θέλει να αναγκαστούμε να φύγουμε από δω για αγοράσουν οι «επενδυτές» μετά κοψοχρονιάς όλο το νησί», έλεγε ο κόσμος στα πηγαδάκια.
Οι δημοτικοί Σύμβουλοι ήταν μουδιασμένοι, έκαναν κυρίως κριτική στο παρελθόν, κάποιος είπε να παραιτηθεί σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο έτσι ώστε να καταλάβουν «οι επάνω τι σημαίνει η κατάσταση για το νησί». Ήταν υπέρ των κινητοποιήσεων αλλά αμφισβητούσαν το πόσο μαζικές μπορεί να γίνουν.. (Αφού τόσα χρόνια είχαν ξεχάσει τις οργανώσεις της παροικίας και δεν καλλιέργησαν σχέσεις). Κάποιοι είπαν μάλλιστα να απευθυνθούμε στους Τούρκους να βάλουν καράβι…


Στο τέλος πάρθηκε απόφαση ότι αν το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών δεν πάρει ευνοϊκή απόφαση στις 5 Φλεβάρη, τότε ενεργοποιείται αμέσως σε συνεργασία με την Ικαρία και τους Φούρνους η πρόταση για μαζικές κινητοποιήσεις στην Αθήνα με την εμπλοκή των οργανώσεων της παροικίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου